Rust - Roest

Here you can ask and tell tings related to this website. ------------------- Hier kun je dingen vragen en vertellen die met deze website te maken hebben.
Rust - Roest
Start a New Topic 
Author
Comment
houtgas generator

Ik ben op zoek naar informatie over hoe men in nederland in de tweede wereld oorlog een traktor motor om bouwde om te lopen op een soort kachel met berkenhout.


Zelf heb ik een 170cc vier tackt motor die ik ook wil ombouwen. Het was redelijk eenvouwdig maar hoe.


Wie weet waar ik informatie kan vinden/krijgen a.u.b.

Re: houtgas generator


Nou Jan Willem, op dit moment zijn we een Rochet Schneider tractor van voor '40 aan het restaureren en die loopt origineel op houtgas. (van een heeeel goede vriend)


In de oorlog liepen er inderdaad allerlei motoren op houtgas.


Vandaar dat er ook verschillende boeken over zijn.


Wij zelf hebben er maar enkele maanden voor nodig gehad om zo'n boekje te kopen. Probeer het eens bij "de Slechte" of bij "autoboek international" in Deventer misschien?


Het zijn leuke dingen om mee te spelen.


De eerste keer liep hij zowat meteen maar overmoedig hadden we de tweede keer niet zo'n aandacht besteed aan het inladen van het hout in de verbrandingsketel en toen liep hij helemaal niet.


Leuke techniek.


Het aanraden waard, maar zet hem ook niet onder een open raam net als wij.


Het heeft erg lang naar rookvlees????open haard???? geroken in onze bovenverdieping.


Groetjes en succes van Adrie en Jeanne.

--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Replying to:

Ik ben op zoek naar informatie over hoe men in nederland in de tweede wereld oorlog een traktor motor om bouwde om te lopen op een soort kachel met berkenhout.


Zelf heb ik een 170cc vier tackt motor die ik ook wil ombouwen. Het was redelijk eenvouwdig maar hoe.


Wie weet waar ik informatie kan vinden/krijgen a.u.b.